-
Din varukorg är tom!
Leveranser
DörrTema Sverige AB levererar inom Sverige.
Leveranser sker i samarbete med transportörerna SCHENKER och DSV samt deras samarbetspartners.
Produkterna levereras till din tomtgräns om du bor i hus eller port om du bor i lägenhet.
Vägen behöver vara framkomlig av vanlig lastbil.
Leverans sker normalt helgfria vardagar i regel inom fasta tidsintervaller (till exempel 10-13 eller 13-15).
Tidsintervallerna varierar och är olika beroende på område. Du aviseras per telefon eller SMS i förväg.
Leveranstider
Beställningar endast innehållande lagerprodukter packas och skickas normalt från fabrik 1-5 arbetsdagar efter lagd beställning.
Att skicka lagerbeställningar fortast möjligt ser vi som en självklarhet och är viktigt för oss.
Därför är vår målsättning att skicka lagerorder redan samma arbetsdag som beställningen görs om möjligt, det vill säga om ordern inkommer i rimlig tid.
Om en beställning innehåller både lagervaror och tillverkningsvaror så skickas ordern i en samlad leverans från fabrik när tillverkningsvarorna är klara i produktion.
Tillverkningsvaror kan ha olika tillverkningstid beroende på vad det är för produkt. Vi gör vad vi kan för att tillverkningsprocessen ska vara så effektiv och snabb som möjligt.
Har du frågor om tillverkningstiden så kontakta oss.
Efter lagd beställning hanteras ordern internt av orderhanterare.
I samband med detta meddelas planerad / preliminär utleverans från fabrik / lager skriftligen via mejl.
Semester
OBS veckor 28, 29, 30, 31 är produktionen i fabriken stängd för semester.
Under dessa veckor sker ingen produktion, detta påverkar den normala leveranstiden på tillverkningsvaror.
Under vecka 27, 28, 29, 30 är lagret i Ljungby stängt för Semester.
Under vecka 29 och 30 är lagret i Osby stängt för Semester.
Under högsäsong och vid ovanligt hög belastning kan den normala tillverkningstiden påverkas.
Vi gör alltid vad vi kan för att skicka beställda varor snarast möjligt.
Fraktkostnad
En subventionerad fraktkostnad debiteras per leverans, där paketering, emballering, transport och avisering ingår.
Fraktkostnaden räknas ut via automatik i kassan, och är baserad på vilken / vilka typ av varor, vikt och postnummer dit leverans ska ske.
Vår fraktfria gräns är 20 000 kr.
Det går även bra att hämta varor på fabrik eller lager, kontakta oss före beställning om du vill hämta.
Priser
Alla priser som visas på DörrTema.se är inklusive 25 % moms.
På produktsidan ser du även vad priset på produkterna är exkl moms.
I kassan och på din orderbekräftelse får du din beställning specificerad exkl och inkl moms.
Säker Betalning
Det ska vara enkelt att handla hos DörrTema, vi erbjuder de vanligaste betalsätten.
Du kan välja att handla via faktura, faktura med delbetalning, med kort, via direktbankbetalning eller med Swish.
Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för dig som bor i Sverige.
Nedan följer lite mer information om varje betalsätt.
Betalning via faktura - 0 kr
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB (publ).
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av DörrTema överlåtna till Svea Bank AB (publ).
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplyssning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag (AB).
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift.
Dröjsmålränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan.
Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan).
Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank").
Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank.
Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank.
För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com.
Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Delbetala din beställning
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB (publ) kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna
delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 - 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
uppläggningsavgift 195 kr , aviavgift 29 kr: 10,55%
Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Betalaning med kort - 0 kr
Betala med MasterCard / VISA / Maestro konto / kreditkort tryggt och säkert över Internet direkt i samband med din beställning.
Din betalning förmedlas av Swedbank Pay med säker kryptering. Swedbank Pay uppfyller kraven för PCI-DSS.
Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. DörrTema Sverige AB hanterar inga kreditkortsnummer.
Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Vid betalning med konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts.
Du kan läsa mer om Swedbank Pay påwww.payex.se.
Betala med direktbankbetalning - 0 kr
Vi erbjuder direktbankbetalningar från Swedbank och Handelsbanken.
Alla köp kopplas genom Swedbank Pay säkra betalserver vilket betyder att information endast går till Swedbank Pay och inlösande bank.
Överföringen av information är krypterad med SSL. DörrTema Sverige AB får aldrig ta del av denna information.
Direktbetalning via internetbank är avgiftsfri. Du kan läsa mer om Swedbank Pay på www.payex.se.
Betala med Swish - 0 kr
Du kan även enkelt betala med Swish via din mobil.
Beställning
När du slutför din beställning godkänner du köpvillkoren och att DörrTema Sverige AB påbörjar fullgörandet av beställningen och du blir därmed betalningsskyldig.
Genom att du slutför ditt köp lämnar du som kund ditt samtycke till leveranstid och produktionstiden på produkterna.
Kunder som är under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att handla på DörrTema Sverige AB.
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att DörrTema Sverige AB lider ekonomisk skada, polisanmäls.
DörrTema Sverige AB reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning.
Om dylikt är uppenbart felaktigt, kan detta tvinga DörrTema Sverige AB att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt.
Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.
NCS / Kulörlackering
Vid väldigt mörka kulörer, t.ex. NCS S9000-N (svart) så lämnas begränsad formstabilitetsgaranti.
Detta då vid starkt solsken på dörrarna, t.ex. om de står i söderläge så kan ytan på dörren bli upp till 62 graders varm vid mörka kulörer.
Vilket gör att dörren vill röra sig (detta även om det finns metallplåtsskivor i dörrarna) I våra ytterdörrar så är det dubbla aluminiumskivor för ökad formstabilitet.
Dock så kan den extrema värmeskillnaden ändå göra att dörren vill röra på sig under extrema temperaturer.
Det normala är att dörren går tillbaka när temperaturen lägger sig.
Upp till NCS S7000-N är det normala formstabilitetsgarantier.
Inför mottagande
När du blivit aviserad av speditören och kommit överens om en dag eller tid för leverans, är det viktigt att du är hemma för att kunna ta emot leveransen.
Om du inte är det och varan lastas på lastbil men ej kan levereras till dig, blir det en så kallad bomkörning.
En bomkörning innebär att godset får gå tillbaka till terminalen för att vid senare tillfälle försöka levereras.
En bomkörning kostar åkeriet, vilket debiteras DörrTema Sverige AB, vilket senare debiteras dig som kund där du blir betalningskyldig.
Vid mottagande
När du tar emot din beställning kontrollerar du som kund att godset och varorna är riktiga och felfria.
När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du kontakta kundtjänst snarast möjligt på info@dorrtema.se.
Uppge ordernummer och orsak så återkommer vi till dig inom kort med förslag på lösning eller anvisningar hur du skall returnera varan.
En skadad produkt får ej monteras utan eventuella fel ska meddelas DörrTema redan vid mottagandet.
Av den anledningen ska hantverkare ej bokas för uppförande innan man mottagit sin leverans.
Transportskadat gods
Som kund har du ett långtgående ansvar att kontrollera emballaget och godset innan du skriver på fraktsedel.
Smuts / skavt eller skadat emballage ska noteras / antecknas på transportörens fraktsedel vid mottagande.
För att transportörers reklamationsavdelning ska kunna godkänna skador skett i transportled kräver de att synliga skador på emballage är noterat på fraktsedeln.
Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer innan du skriver på fraktsedeln.
Om en vara från DörrTema Sverige AB skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas till DörrTema Sverige AB inom skälig tid från mottagandet.
För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget.
Emballaget ska vara i samma skick som när paketet anlände till dig om transportören vill göra en besiktning av det.
En skadad produkt får ej monteras utan eventuella fel ska meddelas DörrTema redan vid mottagandet.
Av den anledningen ska hantverkare ej bokas för uppförande innan man mottagit sin leverans.
Retur
Produkter som returneras till DörrTema Sverige AB bör behandlas som om de vore felfria.
Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.
För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende.
I de fall fel ej kan påvisas utgår en avgift om 100:- + frakt tur och den faktiska returfraktkostnaden.
DörrTema Sverige AB förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med vara av samma modell.
Dörrtema AB är betalningsansvariga ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig.
Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig.
Vid eventuell reklamation
Kontakta oss via e-post info@dorrtema.se
Uppge ordernummer och orsak så återkommer vi till dig inom kort med förslag på lösning eller anvisningar hur du skall returnera varan.
Avbeställning
I fall när du som kund anser att leverans dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor.
Avbeställning av produkter som tillverkas efter beställning som har startats i produktion eller det att beställningen blivit expedierad är ej möjlig.
I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att mottaga beställningen.
Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Dörrtema Sverige AB via e-post.
Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller om ett försäljningsobjekt har utgått, kommer vi att kontakta kund för att komma överens om en lösning.
DörrTema AB meddelar kunden om likvärdig produkt finns tillgängligt. Vid eventuell leveransförsening kontaktar vi kunden utan dröjsmål.
Vi fullföljer alla avtal i enlighet med Konsumentköplagen.
Ångerrätt
Du som kund har rätt att ångra köpet på lagerprodukter utan att ange något skäl inom 14 dagar från att du har mottagit varan.
Vill du utöva ångerrätten ska du skicka in ordernummer, namn och kontaktuppgifter till DörrTema Sverige AB.
Lämna ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut ångra köpet.
Du kan bland annat använda Konsumentverkets standardblanket för ångrat köp.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen på 14 dagar gått ut.
Vill du som kund utnyttja din ångerrätt skall du kontakta DörrTema Sverige AB via e-post info@dorrtema.se för att få en adress att skicka varan till.
Efter anmäld ånger ska konsumenten skicka varan till DörrTema Sverige AB inom 14 dagar. Returfrakten bekostas av konsumenten.
Verkan av utövad ångerrätt
Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig avseende produkter och eventuell kostnad för leverans ut till dig (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Kunden betalar för returfrakt.
Om den returnerade produkten är använd i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion har DörrTema Sverige AB rätt att kräva dig på ersättning för den värdeminskning som produktens skick innebär. Avdrag upp till 100% kan göras om produkter som returneras är slitna, nedsmutsade eller på annat vis har genomgått en värdeminskning som gör att vi inte kan sälja dem vidare.
Om vi bedömer att vi kan sälja en returnerad produkt till en annan kund, trots att produkten är använd i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion, men där vidareförsäljning endast kan ske till ett rabatterat pris, gör vi ett avdrag motsvarande den bedömda värdeminskningen. Produkter som returneras i nyskick, med originalförpackning återbetalas till fullo.
Begränsning av ångerrätten
Distansavtalslagen innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 4 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal." Detta gäller exempelvis sådana varor som tillverkas efter beställning och därmed ej finns på lager hos våra leverantörer.
Det kan exempelvis vara icke lagerförda storlekar på fönster och dörrar, specialkulörer, eller andra anpassningar på dessa produkter som gör att varan svårligen kan säljas vidare till någon annan konsument.
De produkter som inte omfattas av ångerrätten är markerade som "Tillverkningsvara" och de är även markerade i kassan för att du som konsument skall uppmärksamma undantagen innan du slutför ditt köp.
Om du ändå skulle vara osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätten ber vi dig kontakta kundtjänst.
När kunden bekräftar sin beställning ger kunden sitt samtycke till att DörrTema Sverige AB påbörjar fullgörandet av beställningen.
Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.
Återbetalning
Vid giltigt utnyttjande av ångerrätten sker återbetalningen till kund utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att ångra köpet. Dock betalas summan ut tidigast då varan kommit i retur eller då vi fått se bevis på att varan har återsänts (det som sker först). Vid giltig reklamation sker återbetalningen till kund utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit den reklamerade varan. Vid avhjälpande av fel eller utbyte av vara i samband med reklamation återbetalas eventuella returfraktkostnader till konsumenten senast 14 dagar efter att vi har mottagit den reklamerade varan. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
Personuppgifter
Vi hanterar personuppgifter enligt bestämmelserna i PUL (Personuppgiftslagen) och GDPR. När du handlar hos DörrTema Sverige AB registreras dina uppgifter för att du skall kunna utföra köpet.
När du köper en vara av oss godkänner du vårt avtal. DörrTema Sverige AB behandlar all personlig information konfidentiellt. Vissa uppgifter kan i samband med betalning lämnas ut till våra samarbetspartners för faktura- respektive kortbetalning för att du skall kunna genomföra betalning. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till annan tredje part. Vi kan använda dina uppgifter för att skicka reklam till dig angående denna butik och andra butiker som ingår i vårt företag via e-post, sms och annan direktreklam. Du har alltid rätt att avböja sådana utskick, rätt att begära att få ta del av dina uppgifter, eller ta bort de uppgifter vi har registrerat om dig.
Produktinformation
DörrTema Sverige AB förbehåller sig rätten att justera priser, prisfel, produktinformation, produktbilder och erbjudanden utan notis.
De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Observera att bilderna på webbplatsen kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator.
Samtliga produkter går att använda i Sverige.
Force Majeure
DörrTema Sverige AB skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll.
Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Konsumenten kontaktas utan dröjsmål och informeras om orsaken varför företaget inte kan fullfölja köpavtalet och erbjudas att häva köpet.
Ägandesrättförbehåll
Alla varor förblir i DörrTema Sverige AB egendom tills dess full betalning erlagts.
Tillämplighet
Dessa köpvillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa.
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget.
Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida,www.kov.se.
DörrTema Sverige AB ingår ej avtal med kunder som är under 18 år, utan målsmans godkännande.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämnden.
Om en tvist ej kan lösas tillsammans med vår kundtjänst, så kan du som kund välja att vända dig till Allmänna reklamationsnämnen (ARN) som du hittar påwww.arn.se.
Lagval
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och DörrTema Sverige AB förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.
Tvist enligt dessa villkor avgöras enligt svensk lag.
Frågor
Vid frågor kontakta kundtjänst viainfo@dorrtema.se
GDPR
I den här policyn beskriver vi hur DörrTema Sverige AB, på denna sida benämnt som Dörrtema eller vi, behandlar dina personuppgifter.
Vänligen, läs igenom vår integritetspolicy noga så att du kan fatta ett välgrundat beslut om din framtida relation med oss.
Du samtycker till denna integritetspolicy och vår behandling av personuppgifter genom att registrera dig som kund hos oss eller i övrigt använda vår webbplats och tjänster.
Dörrtema tar den personliga integriteten på stort allvar. Vi har som mål att du som besökare och användare av vår webbplats och tjänster ska känna dig trygg att dina personuppgifter respekteras och behandlas på ett korrekt sätt. Vi tar ansvar för att personuppgifter som behandlas av oss endast kommer användas för avsedda ändamål och skyddas mot obehörig åtkomst. Vi sparar aldrig personuppgifter längre än vi behöver. Vissa uppgifter raderas direkt, annan information sparas olika lång tid beroende på vad informationen ska användas till och vad lagen kräver.
Vi tror på säkerhet och transparens därför har vi gjort det enklare för dig som kund att ta kontroll över det som lagen gäller.
Du finner våra GDPR-verktyg här:https://www.dorrtema.se/gdpr-tools/
All behandling och insamling av personuppgifter inom Dörrtema i enlighet med tillämplig personuppgiftslagstiftning. Inom EU/EES gäller från 25 maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR).
Personuppgifter vi samlar in.
Vi samlar in personuppgifter som du lämnar när du på olika sätt har kontakt med oss. Detta inkluderar information som lämnas i samband med:
* inköp på vår e-handel
* inköp via våra säljare och mail
* kundregistrering på dörrtema.se
* eventuella kundnöjdhetsundersökningar
* eventuella kundevenemang
* prenumeration på våra tjänster eller begär er tjänster och/eller information från oss
* eventuella reklamationer där vi vid behov kan komma att spara och registrera korrespondensen
Informationen som lämnas kan inkludera ditt namn, e-postadress, kontaktadress, telefonnummer, organisationsnummer, inköp och transaktioner du genomför hos oss och eventuell ytterligare information som du tillhandahåller.
Utöver detta kan vi komma att samla in information om dina besök på vår webbplats genom cookies för att skydda och förbättra oss. I vissa fall kan vi också samla in uppgifter från kreditupplysningsföretag.
Vårt ändamål med personuppgifter
Den information som vi samlar in från dig kan komma att behandlas för följande ändamål:
* För att vi ska kunna administrera och fullgöra vårt avtal med dig
* För att vi ska kunna tillhandahålla de produkter och tjänster du har beställt
* För att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter enligt avtal och gällande lagstiftning
* För att vi ska kunna kommunicera med dig vid kontakt med oss
* För att administrera och anpassa direktmarknadsföring till de kunder som har begärt att få nyhetsbrev eller annan direktmarknadsföring, som du kan välja bort via en länk i varje utskick som görs
* För att förbättra vår support och ditt behov av hjälp
* För att utveckla produkter och tjänster från oss
I vissa fall kan information samlas in innan ett avtal ingås för att vi ska kunna vidta åtgärder som en kund begärt.
På våra webbplatser har vi placerat så kallade ”cookies” där vi samlar in användarstatistik om din dator eller enhet, IP-adress, operativsystem, webbläsare och dina besök. Denna statistik används för att förhindra bedrägerier och hjälper oss att underhålla, utveckla och förbättra webbplatsernas prestanda, interaktionsdesign, layout och navigering. Mer information om cookies och hur du blockerar användningen av cookies finns i vår cookiepolicy.
Utlämnande av personuppgifter till tredje part I normala fall förmedlar vi aldrig personligt identifierbar information vidare till utomstående parter, med undantag för betrodd tredjepart som stöttar oss att driva vår webbplats eller vårt företag. Betrodd tredjepart måste godkänna kravet att hålla informationen konfidentiell innan de får tillgång till informationen.
Vid vissa omständigheter kan Dörrtema behöva att delge dina personuppgifter till tredje part om vi är skyldiga att lämna ut sådan uppgift enligt lag, myndighetsbeslut eller tillämpa våra försäljningsvillkor.
Vi kan också i vissa fall anse det nödvändigt att ge information om dina personuppgifter till kreditupplysningsföretag och bedrägeriförebyggande företag.
Säkerhet till skydd för personuppgifter Vi på Dörrtema vidtar en rad olika tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter ifrån obehörig åtkomst, ändring, spridning eller förstörelse. All information du lämnar till oss lagras på säkra servrar. Vår hemsida och e-handel är krypterad med SSL-teknik för att nå en högre grad av säkerhet och för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet.
För att få full tillgång till vår e-handel har vi gett dig ett lösenord. Du som kund ansvarar för att hålla detta lösenord hemligt och att inte dela lösenordet med någon.
Direktmarknadsföring
I samband med kundregistrering på vår webbsida har du som kund möjlighet att ange om du vill få marknadsföring i form av nyhetsbrev och andra utskick via e-post som vi tror kan vara av intresse för dig. Om du redan är kund kan vi också komma att kontakta dig per e-post med nyhetsbrev eller annan information om varor och tjänster, om du inte redan har motsatt dig mottagande av sådan information.
Avregistrering direktmarknadsföring
Avregistrering av direktmarknadsföring görs med fördel per e-post till info@dorrtema.se. Ett annat alternativ är att leta upp ett tidigare utskick från oss och klicka på ”avsluta prenumeration” längst ner i mailet. Avregistreringsmailet bör innehålla uppgift om namn, företag och den e-postadress avregistreringen gäller för att säkerställa avregistreringen.
Registerutdrag, rättelse och återkallelse av samtycke En privatperson har rätt att en gång per kalenderår, kostnadsfritt, få information om vilka personuppgifter Dörrtema behandlar. En sådan begäran om registerutdrag skall göras skriftligt och vara undertecknad av den sökande. Den skall också innehålla uppgift om förnamn, efternamn, personnummer, kundnummer samt eventuellt uppgift om någon specifik information som du behöver.
Begäran sänds till:
DörrTema Sverige AB
Värmevägen 10
283 43 OSBY
Observera att Dörrtema ej kan behandla begäran av registerutdrag via telefon. Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan har inkommit till Dörrtema.
Begäran om rättelse av personuppgift eller återkallelse av samtycke görs till info@dorrtema.se eller per telefon 0479-51102.
Ändringar i vår integritetspolicy Dörrtema äger rätt att göra ändringar i denna integritetspolicy och/eller i våra försäljningsvillkor löpande. En ny version blir gällande när den görs tillgänglig här på www.dorrtema.se.
Om det i framtiden sker större förändringar i denna integritetspolicy kan du komma att meddelas detta via e-post.
Personuppgiftsansvarig DörrTema i Sverige AB, org-nr. 559134-6670, Värmevägen 10, 283 43 OSBY ansvarar för de personuppgifter som behandlas inom Dörrtema.
Cookies
Vi använder så kallade cookies på webbplatsen.
Den information som samlas in och analyseras med hjälp av cookies används för att anpassa och effektivisera våra tjänster, innehållet på webbplatsen, erbjudanden och annonser till besökaren, samt för att öka säkerheten på webbplatsen.
Kort beskrivet så fungerar det så här: All information som ska stanna kvar mellan två sidladdningar måste på något sätt knytas till en viss användare.
Detta görs genom att en unik nyckel lagras i en användarens webbläsare. När användaren laddar en ny sida så skickas nyckeln med till sidan och vi kan på så sätt komma fram till om användaren är inloggad och om denne har lagt något i varukorgen och så vidare.
Accepterar man inte cookies i sin webbläsare kan funktioner på webbplatser sluta att fungera. Detta eftersom webbplatsen kommer tycka att det är en ny besökare vid varje sidladdning.
Om du inte accepterar cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie.
Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.
Vi använder även tjänster från tredje parter vilka i vissa fall använder cookies. Bland annat samarbetar vi med följande företag för att förbättra vår marknadsföring: Google.
Du kan välja att inte acceptera cookies från tredje part i din webbläsare genom att följa någon av dessa länkar:
http://www.youronlinechoices.com/se/dina-val
http://www.networkadvertising.org/choices
Denna webbplats använder Google Analytics som tillhandahålls av Google, Inc. Google Analytics använder cookies för att kunna analysera hur användare använder webbsidan.
Google kommer att använda denna information i syfte att utvärdera er användning av webbsidan, sammanställa rapporter av aktiviteter på webbsidan och tillhandahålla andra tjänster i samband med aktiviteter på webbsidan och användning av Internet.
Om du inte vill att dina besök på vår webbplats ska visas i statistiken i Google Analytics kan du installera ett tillägg i din webbläsare genom att följa denna länk:https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
DörrTema Sverige AB
Värmevägen 10
283 43 OSBY
Organisationsnummer: 559134-6670
info@dorrtema.se
0479-51102